Respektující žákovský parlament
Projekt realizuje Gemini o.s. a CEDU ve spolupráci s vybranými základními školami z ČR (Dobronín, Plaňany, Brno Masarova, Valašské Meziříčí, Raspenava, Ústí nad Labem, 28. ZŠ Plzeň, Krnov, Dolní Žandov, Volary, Jablonné nad Orlicí, Nedvědova Olomouc a Lázně Bělohrad ). Každá ze zapojených škol zastupuje jeden z krajů v ČR. Projekt je zaměřen na podporu práce žákovského parlamentu, jeho cílem je vytvořit ve všech krajích podpůrná střediska pro rozvoj práce školních parlamentů. ZMŠ Dobronín bude po skončení projektu fungovat, jako podpůrné středisko pro Kraj Vysočina. Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
MODEL RESPEKTUJÍCÍHO ŽÁKOVSKÉHO PARLAMENTU, reg. č. CZ.1.07/1.2.00/14.0027


Konference v Dobroníně
Dne 25. dubna 2012 proběhla v rámci projektu první konference, kterou jsme organizovali a zajišťovali zcela sami. Po představení školy a žákovského parlamentu shlédli účastníci konference zasedání školního parlamentu. Následně proběhla společná diskuse a prohlídka školy. Konference byla určena školám v Kraji Vysočina a zúčastnili se jí zástupci desítky škol. Tři školy vyslaly na konferenci také svoje žákovské parlamenty.
Zpráva z mapování školy
rzp-zaverecna-zprava-z-mapovani-skoly-sablona-doc.doc
—
Microsoft Word Document,
241 kB (246784 bytes)
Konference v Hradci Králové
Dne 26.4. se se členové parlamentu naší školy spolu s Raspenavou zúčastnili konference, jejímž cílem bylo seznámit zájemce o dosavadních výsledcích projektu. Na dílnách a prezentacích se podíleli žáci i učitelé z naší školy. Projekt je realizován s podporou EU a státního rozpčtu ČR.
Prožitkový kurz Nové Hrady
Ve dnech 12. - 15.9. se zúčastnilo 20 žáků a 2 učitelé v rámci projektu RŽP putovního prožitkového kurzu. O specifikách kurzu byli žáci informováni již před velkými prázdninami především proto, aby se mohli na náročnou akci připravit. Vlastní kurz provázelo slunečné počasí, třetí den propršelo celé dopoledne. Účastníci absolvovali v jednotlivých dnech trasy v délce 3 km, 16 km a 10 km. Během putování pracovali s mapou, postupovali podle azimutu, sami si připravovali stravu dle návodu z předložených potravin, absolvovali hry zaměřené na osobnostní a sociální výchovu, plnili doplňující úkoly. Žáky doprovázeli 4 vyučující a kolektiv autorů projektu z občanského sdružení Gemini, dospělí kurz absolvovali za stejných podmínek, jako žáci. Všichni zúčastnění žáci kurz úspěšně zvládli, patří jim náš obdiv a uznání, za spolupráci děkujeme žákům a učitelům ZŠ Volary, která byla naší partnerskou školou během celého putování.